
IVGC Bratislava 2025 - Premeny vizuálnych efektov VI
IVGC je dvojdňová medzinárodná konferencia organizovaná Ateliérom vizuálnych efektov a herného dizajnu Filmovej a televíznej fakulty VŠMU každoročne v apríli. Je 12. pokračovaním aktivít Ateliéru VFX pri hľadaní vývoja vizuálnych efektov a 6. pokračovaním, ktoré sa snaží o medzinárodnú úroveň interpretovaných vedeckých poznaní. Prebieha súčasne prezenčným aj dištančným stretnutím študentov prostredníctvom videokonferenčného prepojenia programom MS Teams.
Tento rok sa IVGC uskutočnila v dňoch 10-11.4.2025.
Konferencia je určená predovšetkým poslucháčom študijných programov VFX a HD škôl pôsobiacich v európskom priestore ale aj externým amatérskym alebo profesionálnym záujemcom v domácom aj medzinárodnom kontexte.
Jazykom dorozumievania je anglický jazyk.
Úlohou je zoznamovať účastníkov, vytvárať predpoklady budúcich spoluprác a informovať nielen účastníkov, ale aj akýchkoľvek záujemcov o súčasnej úrovni VFX a HD v európskom priestore.
Konferenčné podujatie smeruje k medzinárodným spoluprácam združenia 8 univerzít Európy FilmEU+.
Z prezentácií vzniká záznam v programe TEAMS a konferencia sa streamuje naživo na kanáli YouTube 360° kamerou.
Následne po strihovej úprave jednotlivé video príspevky sú zdieľané prostredníctvom WEB stránky: www.avfx.sk, www.ahd.avfx.sk a cez stránky zúčastnených zahraničných škôl. Prezentácie sú dostupné pre širokú odbornú verejnosť.
Doplnkom ku konferencii je realizácia elektronického písomného dokumentu Zborník IVGC 2025, ktorý je písomne vizuálnym zachytením jednotlivých prezentácií obidvoch konferenčných dní. Súčasťou Zborníka sú aj príspevky, ktoré neodzneli na videokonferenčných prezentáciách, ale sú významným pohľadom na profesionálno-pedagogické prostredie VFX a HD vo svete.
2. deň: Profesionáli prezentujúci svoje témy
1. Pauline Leininger, Master’s degree in Human-Computer Interaction from LMU Munich, Germany
AI-Supported 3D Previsualizations: Enhancing Virtual Production Workflows
2. Carlos Hidalgo, Kameraman, tvorca pracujúci v @ubisoftmassive, Švédsko
1. deň: Študenti škôl MGR štúdia VFX prezentujúci témy
1. Viliam Čorňák, študent VFX, FTF VŠMU, Slovensko.
O
2. Samuel Biroš, študent VFX, FTF VŠMU, Slovensko.
V
3. Adam Čurko, študent VFX, FTF VŠMU, Slovensko.
T
4. Michal Fajta, študent VFX, FTF VŠMU, Slovensko.
Pipeline "neopatrnosti"
5. Radoslava Kráľová, študent VFX, FTF VŠMU, Slovensko.
V
6. Tomáš Sikora, študent VFX, FTF VŠMU, Slovensko.
3D simulácie vo filmoch a animáciách
7. Michaela Svitková, študent VFX, FTF VŠMU, Slovensko.
V
8. Juraj Zbín, študent VFX, FTF VŠMU, Slovensko.
Blender - Geometry Nodes
BIO
Pauline Leininger (Germany):
Pauline má magisterský titul v oblasti interakcie medzi človekom a počítačom na LMU Mníchov. Je nadšená prelínaním filmu a nových technológií a je hlavnou členkou laboratória AI na Televíznej a filmovej univerzite v Mníchove od jeho založenia v roku 2022. Pauline sa špecializuje na vizuálnu generatívnu AI, technológiu deepfake a virtuálnu produkciu a nielenže skúma vyvíjajúcu sa úlohu AI v produkcii médií, ale tiež aktívne vyvíja nástroje, ktoré využívajú AI na transformáciu kreatívnych pracovných tokov. Tiež radí a spolupracuje na študentských projektoch súvisiacich s AI.
Carlos Hidalgo, (Švédsko)
Viliam Čorňák (AVFXHD, Bratislava)
Samuel Biroš (AVFXHD, Bratislava)
Adam Čurko (AVFXHD, Bratislava)
Michal Fajta (AVFXHD, Bratislava)
Radoslava Kráľová (AVFXHD, Bratislava)
Tomáš Sikora (AVFXHD, Bratislava)
Michaela Svitková (AVFXHD, Bratislava)
Juraj Zbín (AVFXHD, Bratislava)
ABSTRAKT
Pauline Leininger (Germany) - AI-Supported 3D Previsualizations: Enhancing Virtual Production Workflows
3D predvizualizácie podporované AI ponúkajú transformačný prístup k virtuálnej produkcii. V ére, kde sa AI bežne používa na generovanie koncepčných obrázkov a storyboardov, rozšírenie jej dosahu na trojrozmerné plánovanie otvára nové kreatívne obzory. Umožnením rýchleho vytvárania pohlcujúcich 3D prostredí (generatívne alebo AI rekonštrukcie scén ako Gaussian Splats) a intuitívneho umiestňovania postáv a kamier táto metóda spája kreatívnu víziu s technickým prevedením pri zachovaní maximálnej kontroly. Demokratizuje pokročilé nástroje plánovania a sprístupňuje ich nezávislým filmárom a filmovým školám, ktorým môže chýbať špecializovaná 3D odbornosť, čím sa zjednodušujú výrobné pracovné postupy. V tejto súvislosti predstavíme aj náš vlastný prototypový nástroj. Prezentácia sa tiež dotýka širšieho posunu paradigmy smerom k modelom sveta AI a naznačuje budúce integrácie s pôsobivými technológiami XR. Pridajte sa k nám, keď skúmame, ako môže zahrnutie AI do 3D predbežnej vizualizácie zmeniť plánovanie a rozhodovanie na mieste v dnešnom vyvíjajúcom sa virtuálnom produkčnom prostredí.
Carlos Hidalgo, (Švédsko)
Viliam Čorňák (AVFXHD, Bratislava) -
Samuel Biroš (AVFXHD, Bratislava) -
Adam Čurko (AVFXHD, Bratislava) -
Michal Fajta (AVFXHD, Bratislava) - Pipeline "neopatrnosti"
Radoslava Kráľová (AVFXHD, Bratislava) -
Tomáš Sikora (AVFXHD, Bratislava) - 3D simulácie vo filmoch a animáciách
Michaela Svitková (AVFXHD, Bratislava) -
Juraj Zbín (AVFXHD, Bratislava) - Geometry Nodes.
Blender Geometry Nodes – výkonná sada nástrojov, ktorá nanovo definuje procedurálne modelovanie a vytváranie aktív. Počnúc krátkou históriou verzií Blenderu a evolúciou Geometry Nodes, preskúmame ich prelomové funkcie a vzrušujúce možnosti, ktoré otvárajú do budúcnosti. Dozvieme sa, čo sú geometrické uzly, ako fungujú a čo s nimi môžeme dosiahnuť, od vytvárania jednoduchých systémov až po vytváranie zložitých simulácií a vlastných nástrojov. Ukážeme príklady, poukážeme na ich obmedzenia a podelíme sa o praktické tipy, ako udržať stromy uzlov organizované a efektívne. Spoznáme nielen potenciál geometrických uzlov, ale aj to, ako využiť ich silu s istotou a kreativitou.
IVGC 2024
2024 Medzinárodná konferencia VFX and HD Bratislava SK verzia 2024 International Conference VFX and GD Bratislava EN version 2024 Medzinárodná konferencia VFX and HD Bratislava - Deň 2 SK verzia 2024 International Conference VFX and GD Bratislava - Day 2 EN version
IVGC 2023
2023 Medzinárodná konferencia VFX and HD Bratislava SK verzia 2023 International Conference VFX and GD Bratislava EN version
IVGC 2022
2022 Medzinárodná konferencia VFX and HD Bratislava SK verzia 2022 International Conference VFX and GD Bratislava EN version 2022 1.deň Medzinárodnej konferencia VFX a HD Bratislava SK verzia 2022 1st day of the International Conference VFX and GD Bratislava EN version 2022 2.deň Mezinárodnej konferencie VFX a HD Bratislava SK verzia 2022 2nd day of the International Conference VFX and GD Bratislava EN version
IVGC 2021
2021 Medzinárodná konferencia VFX and HD Bratislava SK verzia 2021 International Conference VFX and GD Bratislava EN version 2021 1.deň Medzinárodnej konferencia VFX a HD Bratislava SK verzia 2021 1st day of the International Conference VFX and GD Bratislava EN version 2021 2.deň Mezinárodnej konferencie VFX a HD Bratislava SK verzia 2021 2nd day of the International Conference VFX and GD Bratislava EN version
ZBORNÍKY
Zborník IVGC 2024 Zborník IVGC 2023 Zborník IVGC 2022 Zborník IVGC 2021 Zborník IVGC 2019