Dňa 26.4.2019 v čase od 15,00-20,00 sa uskutočnila konferencia VFX Ateliéru vizuálnych efektov FTF VŠMU. s názvom
Miesto konania: Kinosála FTF VŠMU, Svoradova 2, Bratislava
PROGRAM:
15,00 – 15,15
Ľudovít Labík
Potreba vizuálnych efektov vo filmovom a hernom priemysle.
Akademický vysokoškolský priestor neustále zaostáva za potrebami praxe. Odvaha postaviť sa novým výzvam spojených s najnovšími technickými výdobytkami znamená v pedagogickom procese neustále dovzdelávanie a dofinancovanie, ktoré môže narúšať komfortnú zónu profesionálneho pedagóga.
15,20 – 15,50
Maroš Harrer
Prvé kroky v hernom priemysle / Ako preraziť do herného priemyslu.
Herný priemysel sa v posledných rokoch teší veľkému úspechu nielen v zahraničí ale aj na Slovensku. Problémom je však fakt, že sa tu nenachádza dostatok odborníkov v danej oblasti, aby sa mohol rozvíjať naplno. Jedným z hlavných dôvodov sú nedostatočné možnosti vzdelávania v tomto odvetví oproti iným krajinám. Cieľom prednášky je ukázať spôsob, ako si napriek týmto prekážkam preraziť vlastnú cestu do herného priemyslu a čo všetko to obnáša.
15,55 – 16,25
Andrej Lúčny
Nové možnosti fyzickej interakcie hráča s počítačovou hrou.
Pri hraní počítačovej hry nemusí byť hráč telesne pasívny, avšak donedávna potreboval na fyzické zapojenie sa do hry špecifický hardvér, ktorý si musel kúpiť, zapojiť a nastaviť. Vplyvom zdokonaľovania strojového učenia a cloudových služieb je v ostatnom čase čoraz viac možné na tento účel použiť aj úplne bežne dostupné a všadeprítomné prostriedky. Konkrétne zmieňujeme rozpoznávanie tvárí a postáv z obyčajnej web-kamery, ovládanie hry hlasom a využitie novej generácie chatbot-ov.
16,30 – 17,00
Michal Ivan
Concept art a ilustrácia v zábavnom priemysle.
Na ukážkach prác vznikne vysvetlenie, prečo firmy potrebujú concept art a ako sa používajú ilustrácie v pre-produkcii a marketingu.
17,00 – 17,30
PRESTÁVKA - Diskusia a občerstvenie.
17,30 – 18,00
Andrea Gogová
Ontology of becoming verzus Grid model.
Vplyv paradigmy myslenia založenej na procesoch “Ontology of becoming” na nové kreatívne možnosti layoutu post-digitálneho textu ako alternatíva k layoutu post-digitálneho textu organizovaného pomocou modelu gridu.
18,05 – 18,35
Radoslav Žilinský
Postup prace pri tvorbe vizuálu pre reklamný sektor.
Čo potrebujeme k tomu, aby sme mohli úspešne povedať, že sme spravili pekný vizuál? Rozbor postupu práce, rozdelenie scény v 3D, ale aj postprodukčné tipy vo Photoshope. Prezentácia detailnejšieho postupu pri tvorbe hlavy Donalda Trumpa v 3D, jedného z posledných realizovaných vizuálov.
18,40 – 19,10
Marek Ježo
VFX supervízia na pľaci.
VFX supervízia nie je len o post produkcií. VFX supervízor by mal byť účastný už pri pre produkcií a samotnom nakrúcaní filmu alebo reklamy. Úlohy a prínos supervízie. Ako si pripraviť scénu pre rôzne druhy efektových záberov, aké dáta je potrebné zozbierať a ako ich využiť pri post produkcií.
19,15 – 19,30
ZÁVER - Možnosť otvorenej diskusie.
Udalosť Konferencie bola real-time streamovaná na web stránke avfx.sk a následne internetovo propagovaná.
Bude vydaný elektronický konferenčný zborník s ISBN s príspevkami prednášajúcich.